Santa Monica

Har hatt noen dager i Santa Monica, LA, med bading, soling, Hollywood og Disneyland.

Sitter på verandaen på Bayside Hotel i Santa Monica og ser ut over Santa Monica Beach og Stillehavet. Her har vi vært siden søndag.

Lørdag kjørte vi kystvien til Santa Barbara. Utrolig flott utsikt og vi merket godt at klimaet ble varmere jo lengre sør vi kom. Fant et hotell ved stranen i Santa Barbara, fikk duppet oss i Stillehavet (det vil si de tre barskeste av oss, for det var ganske kaldt) og spiste middag på en italiensk restaurant.

Søndag kjørte vi videre til Santa Monica. Trafikken var helt grusom, kjørestilen her nede var mye mer agressiv så jeg var sjeleglad for at jeg ikk måtte kjøre selv og ikke minst glad da vi svingte inn foran hotellet. Vi hadde allerede bestilt rom på Bayside Hotel som er et koselig hotell med sydenpreg. Enkelt, men praktisk og veldig fin beliggenthet.

Santa Monica er en fin by(del). Oversiktlig, ren og lett å finne frem i og komme seg rundt i. Vi har ikke rørt bilene siden vi kom, her går det buss rundt i byen og den koster 25 cent, så da unngår vi å kjøre..

Her er havet varmt og godt å bade i, drøye 20 grader, og stranda er utrolig flott. Her ble både Baywatch og Pacific Blue spilt inn, så vi humrer for oss selv både nå vi ser badevakter og syklende politi. Hannkjønnene i reisefølget er forøvrig ganske opptatt av badevaktene og gjør sitt beste for å drukne hverandre når de bader...

Tirsdag var vi på guidet busstur i Hollywood. Det var svett, varmt og slitsomt, men greit å ha gjort. Vi har også fått litt tid til shopping, og vi har klart å bruke noen dollar alle sammen.

I går reiste vi til Disneyland. Det var veldig varmt, men moro likevel. Det ble mye køståing, og jeg fikk veldig vondt i ryggen, men vi koste oss med Pirates of the Caribbean, Spøkelseshus, Big Thunder Mountain og It's a small world.

Det var en svett og sliten gjeng som ankom hotellet i går kveld, og i da har vi tatt det med ro. En runde på varskeriet måtte til, så nå har vi rene truser og sokker igjen. Etterpå tro vi på stranda, mens Bror og Samboer'n leide noen morsomme, elektriske, tohjulsfarkoster.

I kveld er planen å spise på en karibisk restaurant rett borti gata her og å legge oss tidlig. I morgen går nemlig turen videre til Las Vegas, og da må vi reise tidlig. Skal prøve å få bestilt rom på Mandalay Bay hotell som ser rålekkert ut. Stoooort basseng (44 mål!) med kunstig strand, flotte rom, praktisk beligenhet og prisen er utrolig lav på hotellene i Las Vegas. For rom på luksushotell koster det omtran halvparten av rommene på dette enkle hotellet.

Legger ikke ut noen bilder i denne omgangen. Sitter ute og skrier og ser strengt tatt ingenting på skjermen i sollyset, så jeg tar det litt senere.

Posted by anneks 18:42

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.